• Algemeen

Luisteren naar wat écht belangrijk is

In oktober organiseerde de lokale cliëntenraad van Peppelrode drie gespreksmomenten met bewoners van Peppelrode, de aangrenzende aanleunwoningen en mantelzorgers. Samen spraken ze over wat hen gelukkig maakt, wat beter kan en hoe we samen werken aan een fijne woon- en leefomgeving.

Mensen aan tafel bij locatie Peppelrode

Uit de gesprekken blijkt dat bewoners de afwisselende activiteiten op Peppelrode waarderen, net als de vriendelijkheid van medewerkers en de betrokkenheid van familie en vrienden. Ook zijn er aandachtspunten, zoals het verbeteren van de communicatie richting mensen met een visuele beperking, het vergroten van eigen regie en het sneller inspelen op praktische wensen.

Door actief te luisteren, signalen op te halen en ongevraagd advies te geven zorgt onze cliëntenraad dat de stem van de cliënt gehoord wordt en invloed heeft op het beleid en de dagelijkse praktijk. Dank aan alle bewoners, mantelzorgers en medewerkers die hun ervaringen en ideeën deelden tijdens de bijeenkomsten!